Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
How to make a technical speech/presentation original and impressive.
Gilyazov, Danil ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
Great amount of the teaching techniques of public speaking have arisen ever since the moment people discovered the power of language, making today's presentations far more than just an act of speech. The researches of the linguists proved that effective presentation should contain several aspects in order to impress the audience and induce attention. In this thesis I would identify these specific aspects and describe how make audience follow each word of the presentation.
The Role of Understanding in Latin Rhetoric
Golian, Richard ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá porozumením v rečníckom umení Marca Fábia Quintiliána, Marca Tullia Ciceróna, a autora Rhetorica ad Herennium, tým, ako rozumeli svojmu umeniu a ako zohľadňovali porozumenie na strane poslucháča. Východisko skúmania je fenomenologické. Je založené na definícii fenoménu výkladu z Bytia a času od Martina Heideggera. V teoretických textoch rečníckeho umenia sa sleduje štruktúra praktického výkladu a pred- štruktúry, v ktorých je každý výklad založený. Umožňuje to hlbšiu analýzu porozumenia, ktoré rečníci spomínajú a zachytenie porozumenia aj tam, kde sa výslovne netematizuje. Analýza textov je rozdelená na dve časti. Prvá sa venuje porozumeniu na strane rečníka. Ukázala sa tu súvislosť praktického výkladu rétoriky so zbližovaním rímskeho rečníctva a filozofie. Druhá analytická časť je venovaná primárne porozumeniu poslucháča, súvislosti výkladu s naladením a dokazovaním. Sleduje sa tu, akú rolu zohráva porozumenie v tom, čo sa odohráva medzi rečníkom, jeho protivníkom a poslucháčom, a ako by mal poslucháč rozumieť tomu, čo je voči nemu využívané. Ukázalo sa, že k rečníckemu umeniu patrilo skrývanie umenia, že poslucháč by nemal plne porozumieť jeho porozumeniu na strane rečníka.
Analýza řečnického profilu Davida Ratha prezentovaného českými audiovizuálními médii
Švejkovský, Jakub ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat řečnický profil jednoho z nejvýraznějších rétorů české polistopadové éry, lékaře a politika David Ratha. Hlavní metodou při zpracování materiálu je případová studie. V teoretické části diplomant komplexně zpracovává historii řečnického umění vycházející z dávné ale stále aktuální rétorické tradice starověkého Řecka a Říma. Dále jsou v práci popsána veškerá specifika definující jak samotnou interpersonální komunikaci, tak rovněž její jednotlivé aspekty - především verbální, neverbální a psychologické složky spolu s persvazivními a manipulativními technikami. Praktickou část spoluutváří dva stěžejní prvky - karierní a politický profil Davida Ratha a analýza jeho mluveného projevu. Před vstupem do vrcholné politiky tento vystudovaný lékař vedl dvě prestižní zdravotnické organizace, z nichž jednu dokonce sám zakládal. Stopu v politické sféře pak zanechal neméně výraznou. Teoretický podklad v kombinaci se znalostí životního příběhu ústředního řečníka formuje základ a kontext pro rozbor Rathova řečnictví. Na pečlivě vybraných monologických a dialogických mluvených projevech pak autor dopodrobna zkoumá, jak se sledovaný rétor dokáže uzpůsobit rozličným situacím napříč komunikačním spektrem. Vyzkoumaná zjištění mohou posléze posloužit dalším analýzám obdobného zaměření.
How to make a technical speech/presentation original and impressive.
Gilyazov, Danil ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
Great amount of the teaching techniques of public speaking have arisen ever since the moment people discovered the power of language, making today's presentations far more than just an act of speech. The researches of the linguists proved that effective presentation should contain several aspects in order to impress the audience and induce attention. In this thesis I would identify these specific aspects and describe how make audience follow each word of the presentation.
Výchova a vzdělávání podle zásad salesiánské pedagogiky
SOCHOROVÁ, Lenka
Předkládaná bakalářská práce se snaží postihnout a představit řád salesiánů, počínaje jejich zakladatelem a původcem vůdčích myšlenek, Janem Boskem. Vznik a zásadní teze salesiánů jsou úzce spjaty právě s Boskem, proto je mu věnována samostatná první kapitola. Druhé a třetí téma se opět obrací k historii, tentokrát se autorka zaobírá působením řádu ve světě i na území Československa, potažmo samostatné ČR. Vzhledem k politickým poměrům před r. 1989 bylo pro církevní řády, salesiány nevyjímaje, téměř nemožné se více prosadit nábožensky, o vlivu v oblasti pedagogiky nemůže být vůbec řeč. Společně s popisem situace před r. 1989 je náplní druhé kapitoly stručný popis vývoje salesiánů v Československu po pádu komunistického režimu a následně v samostatné ČR. Jádro celé práce je soustředěno do čtvrté, závěrečné, části, která pojednává o hlavních bodech salesiánské pedagogiky, její metodice a v neposlední řadě o možnostech jejího využití. Po představení historie nám závěrečná kapitola předkládá salesiánský řád jako velice aktuální vzhledem k jeho pedagogickým aktivitám, tím spíše významným, s přihlédnutím k faktu, že v současné době alternativní a minoritní pedagogické styly jsou stále častěji vyhledávaným prostředkem vzdělání či alespoň cílem naší zvědavosti.
Sociálně pedagogická práce v salesiánských střediscích mládeže
Opatrná, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce pojednává o současné salesiánské pedagogice na pozadí pedagogických principů preventivního systému dona Boska, který vznikl jako reakce na konkrétní historické podmínky života a potřeby mladých chlapců v Turíně druhé poloviny 19. století na základě osobních zkušeností kněze a vychovatele Jana Boska. Cílem této práce je prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a konkrétní činnosti českých salesiánských středisek mládeže zjistit, zda a nakolik můžeme na salesiánské aktivity pohlížet jako na sociálně pedagogickou práci. Práce je členěna na pět částí. První část je zaměřena na historický kontext vzniku salesiánského hnutí a druhá na preventivní systém, jak jej používal ve své praxi don Bosco. Třetí část se věnuje současné salesiánské pedagogice a čtvrtá popisuje funkce, metody a formy práce v českých salesiánských střediscích mládeže. V páté části zjišťujeme prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a činnosti vybraných českých salesiánských středisek mládeže, zda a nakolik salesiánské aktivity zohledňují a naplňují sociálně pedagogické aspekty práce s mládeží. Klíčová slova: Sociálně pedagogická práce; Bosco Jan; Salesiáni dona Boska; Salesiánská pedagogika; Animace; Salesiánská střediska mládeže, Oratoř
Prvky salesiánské spirituality ve výchovném díle Magdalény Morano
MRÁČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá prvky salesiánské spirituality v životě a díle Magdalény Morano, sestry salesiánky, která se věnovala výchově chudých dívek na Sicílii na přelomu 19. a 20. století. První část práce představuje v hrubých rysech historicko-politický kontext Itálie a Sicílie v druhé polovině 19. století. Na to navazuje seznámení s životem Magdalény Morano a jejím působením na Sicílii. Stěžejní částí je salesiánský preventivní systém, jak ho realizovala Magdaléna Morano. Rozvíjí se zde cíl a adresáti výchovného působení, výchovné principy, metody, formy a prostředky. Kapitola je zakončena pojednáním o protagonistech vzdělávání. Poslední část ukazuje, v čem je osobnost Magdalény Morano a její výchovný styl aktuální pro současnou dobu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.